Away but here.

Tänkte jag skulle testa att blogga från mobilen och se hur fint
detta funkar :).
Just nu sitter jag på tåget upp till Sthlm för att hälsa på min
vän Kristianos.
Fick plats i första klass vagnen vilket brukar vara svårt nuförtiden
så jag är lite putt på mig själv för att jag missade ta med mig datorn,
skönt just i första klass, ingen som vill åt ens dator eller försöker
fjäska för ´jag bara måste kolla min Facebook` (detta har faktiskt
hänt på riktigt ).

Har ni som bor i GBG vart ute idag på morgonen ?
Då märkte ni kanske vägunderlaget idag ?
Vilken isbana ! Jag själv flög bokstavligtalat av mitt enda
trappsteg ut från min port men som tur var satte min väska
stopp för mitt fall :).
Tittade på klockan och märkte att det inte var många minuter kvar
tills min vagn skulle gå, så jag fick liksom "glida" fram utan
lyfta på fötterna, måste sett kul ut, där kommer jag framglidande
med väska i högsta högg och snabbt gick det.
Hann med vagnen som tur var, annars hade jag ju missat tåget.

Väl framme på centralen såg jag att det var fler som hade problem
med detta märkliga underlag, alla hade bråttom och liksom kanade
fram på plattorna, kunde inte låta bli att skratta lite för mig själv.
Här glider vuxna männsikor omkring som bambi på hal is och
alla låssas som ingenting, alla håller masken.
så typiskt svenskt. Hoppas det är bra väder i sthlm eftersom  min
älskade väska som har vart med mig i vått, tort, snö och slask
har pajat lite grann, eller det är inte så farligt men handtaget
har liksom fastnat och nu får jag gå och bära på min "rullväska",
ser lite halvdumt ut måste jag erkänna.

Näe kära vänner och läsare nu ska jag bege mig till Bistron
ocu unna mig en Pizzini ( nästan det bästa med att åka tåg,
pizzini, ni som har smakat förstår nog ).

Klem !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback