rest of the week.

Lördag, jobba jobba jobba.

Gick hem vid 17-tiden då jag vart på jobbet i 9 timmar,
möttes av en vettskrämd Tette som tydligen höll på
att dö när jag kom hem haha.

Mattan hade hunnit gå iväg och tagit sig ner till Varberg för
en konsert han skulle på med grabbarna.
Jag gjorde Tettes favoritsoppa som hon hade förberett så
fint till mig när jag kom hem, sen kollade vi bara på skit-tv
och började titta på Körslaget, men kom typ till halva,
sen höll jag på att dö av trötthet så vi halv 9 gick jag o la mig,
kände mig som en pensionär.

Vaknade till liv vid 3 på natten igen som vanligt.
Låg o vred på mig hur länge som helst, tillslut gick jag upp
på jakt efter en tidigt som det stod något skoj i, men ack nej
stod bara skit i alla tidningar så jag fick lösa ett korsord istället.
Precis när jag låg där i min säng som en pensionär och löste
korsord mitt i natten hörde jag hur en nyckel sattes in i låstet
och in ramlade min fulla pojkvän, 20 i 5 på morgonen.
Han blev ganska förvånad över att jag låg vaken men jag
fick snällt förklara för honom att jag skulle upp nu ändå.
Så han la sig i sängen om somnade på 3 sek och jag gick
upp för att göra iordning några mackor till jobbet.

Råkade väcka therese, var inte meningen gumman!
Hon kom upp o pratade en stund med mig och tog sig
en kopp te.
Jag försökte förgäves få tag i en taxi, men nej, jag fick ta vagnen
och komma 40 minuter försent till jobbet, men vad ska man göra?
jonas tyckte det var helt ok att jag inte kom riktigt i tid.

Sedan jobbade vi till 13, sedan hem o väcka Mattan och tjöta
lite med dom, sen var det bara rakt i säng igen för att gå upp
vid 19:00 igen och röra sig tillbaka till jobbet, Hård dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback