gamla minnen.

Var hemma hos Mamma i tisdags och satt vid datorn
då jag hittade en massa gamla skivor som var mina.
som en skiva som jag fick av min dåvarande pojkvän Danny.

När vi hade varit tillsammans i några månader och jag hade
bott hemma hos honom ett helt sommarlov flyttade jag till
Strömstad för att jobba.
Det var inte alls kul o lämna honom, och vi både tyckte det
var skitjobbigt att bo så lång ifrån varandra.

en dag när jag jobbade så kom en budbil in med ett stort
paket, vilket inte var alls konstig för det kom ju paket typ
varje dag till Hotellet, men denna dag var det speciellt.
Paketet var till mig, till MIG !

Jag blev först lite misstänksam, vad fan är det här?

Tittade på handstilen och kände igen den väldigt väl.

Det var Dannys !
Ett stort paket var det, jag blev så himla glad.
Slet upp det så fort jag fick tillfälle.
Kommer inte riktigt ihåg var det låg i det, men det var allt
möjligt, presenter, en tröja som luktade honom,
och det som var bäst var en skiva han hade bränt
med låtar som var "våra " och ett brev med beskrivning
om varför han hade tagit med dom låtarna, och
varrför varje låt fick han att tänka på mig.

Nu satte jag in den i datorn för att lyssna på skivan
som jag inte har hört på flera år.
Shiit vilka minnen !
Speceillt en låt, som vi båda älskade som satan!

"Someday
we gonna break free from these chains
and keep on flyin"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback