Nykterhet & Stickning

jaa, då var det måndag igen. usch, jag ogillar verkligen måndagar.
Förra måndagen hade jag ångest för personalfesten och denna måndag
hade jag ångest över att jag inte diskade, damsög eller något annat nödvändigt i helgen.
Men denna måndagen kändes lite bättre då jag o JensiJay har börjat våran
nykter-period.
Vi ska vara nyktra i minst 2 månader, jag sa till Nyår men Jenny tvärvägrade
så jag fick slå till på 2 månader, först vägrade hon det med.
men tillslut kom hon på bättre tankar och gick med på planerna :).

Så nu har första helgen gått då vi var nyktra. (Nej, vi har inte problem med alkoholen,
vi gillar bara öl o rödvin och självklart en runda på stan efter en hård vecka på jobbet.)
Men nu kände jag att det skulle vara nice att bara göra andra saker än att
träffa folk man inte vill träffa, ringa folk man inte ska ringa och annat pinsamt.
Tjänar pengar gör man med som nykter har jag hört ;).

I fredags efter jobbet åkte vi först till jennys mormor och tog en fika, där mötte
vi även upp lillebror Niklas och mamma Anki.
Sedan åkte vi vidare upp till hennes familj på landet ute på orust.
Det blev pizza, film och broderier :P.

lördagmorgon åkte vi till Göksäter, och för er som inte vet vad det är så är
det en mindre form av Ullared och där inhandlade vi nya garner och stickor
så vi kunde börja på våra Halsdukar vi har lovat att vi ska lyckas med.
Jenny valde lila/vitt och svart garn tillsammans och jag valde Vitt/Grått/Svart
och ett benvitt garn. Sedan åkte vi hem till hennes päron igen
och mamma anki lärde oss sticka, sen satt vi där som fastklistrade i
våra stickor :).
Tillochmed på bussen hem satt vi och stickade i mörkret.

Igår, söndag så vaknade vi tidigt och bestämde oss för att hitta på något kul
så vi åkte och bowlade på Walhalla och jag vann med 67 poäng :D.
Då var jag allt stolt över mig själv då jag verkligen hatar att förlora.
Sen åkte vi in till Haga och strosade omkring lite och letade efter
Caféet med megabullarna.
När vi väl hittade det så hittade vi mycke godare kakor så det blev ingen
megabulle ;).
sedan dök även vännen Tettis upp på en kaffe, men vi tröttnade snabbt
på att sitta ute i kylan så vi drog oss vidare till Maxi för Tettis ville också
vara cool och sticka med oss så vi åkte dit och köpte mer Garn.
Jag köpte även nya gardiner, nya vaser och jord till mina små Orkidéfrön.
Sedan åkte vi hem alla 3 till mig och började sticka som dårar.

Och nu ska vi snart ha stickmöte hos mig igen :).
Tettis har nästan gjort klart en hel mössa som jag ska få
och börjat på en halsduk, JensiJay har hunnit en bit på sin mega
Halsduk och jag har bara kommit en liten bit, men jag tänker komma
ikapp snart :).

nä, nu får jag kramp, ha det fint!

Kommentarer
Postat av: Linda

ja de var först gången. tror inte jag vågar se den igen, höll ju på att böla ihjäl mig. allt bra med dig? puss

2008-10-14 @ 11:47:26
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback