Vindarna vänder, kanske åt mitt håll.

Har ju en tid nu känt att jag är helt slut på jobbet,
får ångest av att tänka på jobbet bara.
Så i fredags så tog jag mig i kragen och sökte
ett nytt jobb, iochförsig på samma företag,
men ändå något nytt.
Sökte jobb som Växlare på Göteborg station.
Lika bra nu, annars är det försent.
Så igår fick jag ett trevligt samtal av Anna på
rekrytering och hon sa att hon ville ha mig på interjuv,
imorgon (idag, tisdag).
det var helt perfekt för min del, eftersom jag skulle
jobbat eftermiddag.

så imorse, kl 9:30 mötte jag upp henne i korridoren
och vi satte oss ner tillsammans med en personalfördelare.
Han satt mest o kollade på mina bröst, kändes rätt
obekvämt och jag bara satt o försökte möta hans blick
genom att böja lite på mig till den nivån han var på
och försökte "fiska" upp hans blick.
Gick sådär ska tilläggas.
jag lyssnade halvhjärtat på vad han hade att säga.
Sedan tog han sitt pick o pack och återgick till sitt jobb,
så fortsatte Anna och jag på interjuvn.
Lite knasiga frågor men jag svarade så gott jag kunde.
Kändes rätt bra, har ju lite fördelar eftersom jag har
en del koll på olika fordon, vad företaget sysslar med
och att jag är tjej, finns ju bara en än sålänge på
det jobbet :).

Sedan blev det en snabbis på staden o försökte
hitta lite nya kläder o ett par nya jobbskor, men nada,
inte ett skit var snyggt på stan.
så det blev en sushi och sedan tillbaka till basen
och invänta tiden till jag skulle börja jobba.

Väl på tåget var det kaos, en fyllekaja pissade ner
sig i bistron och 2 andra satt i en annan vagn o spydde,
Det är tisdag för fan, har folk inget hyffs längre.
Sedan skulle vi av i Hallsberg o tänkte att vi skulle
kolla till fyllekaja o se så hon kom av tåget o
Jajjebullar det gjorde hon, med buller och bång.
Rakt ner i asfalten, med näsan först coh självklart
knäckte hon hela den o det sprutade blod åt alla håll.
så det var ju bara till att släpa med henne till stationshuset
och leta reda på hennes bror som skulle möta upp.
Hon var ju stenpackad, så jag fick släpa henne hela
vägen fram, blodet sprutade och hon vacklade som satan,
kände mig som en vårdare på något hem liksom.
hela min rast gick åt att hjälpa henne.
När vi väl kom  fram och hittade hennes bror kom han
självklart hoppandes på kryckor.
Lycka till !

På vägen hem så ringde min telefon igen,
personalfördelaren på växlingen,
"Snabba ryck cicci, kan du gå på läkarundersökning
imorgon, kl 9 ?"
Det var ju bara att tack ja, och inte få sova imorgon heller
trots att jag börjar 15:30 :(.
Men det måste ju vara ett bra tecken att dem vill skicka mig
på koll :). Håll tummarna, jag behöver det här!

Tänkte bara smälla in en bild på mitt blivande jobb ;)


Kommentarer
Postat av: Linda

jag men var kul då kan jag nog. ska kolla vad de kostar med tåg och så bara, kanske kan du fixa någon rabatt. är du ledig på fredagen också? för isf så kan jag ju komma ner tidigt på fre.

Jag ska hälsa från Lovisa! puss

2008-06-18 @ 07:58:49
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback