a look on the other side.

Ledig helg, shiit var skönt det var.
Fick långhelg också, så ledig i hela 3 dagar.

Satt framför tvn i fredags o väntade på att Jenny
och Lillebrors konsterter var färdiga så vi kunde
umgås på staden..
När plötsligt det ringer till i mobilen och jag
blir väldigt glatt överraskad när jag ser att det
är min gamla partypolare Ola som tyckte vi
skulle ta en sväng förbi Klubb Queer på
parkan, o självklart är jag på det.
Är ju så sällan jag är i dom kretsarna nu
när K har lämnat mig för huvudstaden.
Så det var bara att springa in o rota i Garderoberna
efter något man känner sig bekväm i
och slänga på sig lite smink i all hast.

Var säkert ett halvår sen vi var ute Ola och jag.
Han hade klippt sig kort så det var knappt
så jag kände igen honom när vi möttes.
När vi möttes av synen på Parkan så såg vi
inte till något kö, vilket ddock är skönt att slippa
stå o huttra i.
Väl inne märkte vi dock att vi var bland de 10
första på stället.
så vi tog varsin cider o ställde oss vid baren
så vi hade utsikt över folket som kom in på
stället.
sprang på exet erik som hade missat att
det var Queerkväll, roade mig rätt mycket.

Efter en stunds häng i baren så hade det
strömmat till en massa folk så vi tyckte
det var dags att göra dansgolvet i Schlagerbaren.
fanns inte mycke plats så det vara bara till
att försöka röra på armar o ben :).
där hade vi också perfekt utsikt för GoGo dansarna
på mittbaren :), fin syn..
Vid 3 tiden kände vi att det räckte för kvällen
och vi rörde oss såsmåningen om hemåt.


En suddig bild på Ola o mig i baren.


fick ingen bra bild på GoGo dansanra stående ;(.

Lördag, började dagen med en riktig sovmorgon, vaknade
runt 3 på dagen, sköönt och efterlängtat.
satte mig framför datorn o jag skrev en stund, hade tvn
på i bakrunden och såg att Rädda Willy började,
då var jag nästan tvungen att titta på den, var ju 100 års sen
och det var ju faktiskt min Favoritfilm när jag var mindre.
fick tillochmed lite tårar i kanalerna haha.
Sen började min tvätttid så det var bara att sortera
och springa ner o slänga in skiten.
slutade med att jag hade tvättat 8 maskier, förstår
inte hur jag lyckas, jag tvättade 6 maskier för typ 2 veckor sen :(.
men det var mycke jobbkläder o handdukar dock.

Senare på kvällen kom min bästis Tette och vi bestämde
oss för att testa Thaihaken längre ner på gatan.
Jag tog något starkt med het basilika, kyckling
och grönsaker, dock var grönsakerna endast 2 HELA
Lökar och några småbitar paprika, jag var inte alls nöjd
med detta, jag hatar ju lök o halva måltiden var lök.
tette tog något med Curry, svamp o grönsaker och
hon var dundernöjd så det var väl bra att det funkade
för någon av oss.
Efter käket funderade vi på vart vi skulle ta oss en
öl o snacka skit, vi kom fram till Chez Amis men
vi ångrade oss påväg dit och bestämde oss för
Gossip istället, Tette hade ju inte ens vart där.
Markus tyckte det var roligt att jag tittade in igen,
var ju länge sedan jag var där nu.
Träffade en kollega och en massa roligt, trevligt
folk.
sedan tyckte N.N att vi skulle komma till deras ställe
istället och tette övertalade mig fast jag trivdes
perfekt där vi var nu men vi gick emot
staden o träffade N.N o Andreas men när vi kom
så skulle dom åka hem, så vi vart rätt sura.

Vi visste inte vart vi skulle ta vägen så vi gick uppåt
mot Rockbaren men kön var runt hela bygget
så vi bestämde oss för Dancing istället.
Ställde oss i kön men den rörde sig inte en Milimeter
på typ en kvart så Tette fick som hon ville o
vi hamnade på Golden tillslut, eller aa Fyndhörnan
även kallad.
träffade lite trevligt folk som höll oss sällskap.
var trevligt ända till tettis blir för full o försvinner
från stället utan att säga något :(.
 

Oj, nu blev det väldigt långt här.
Hoppas ni orkade ta er igenom.







Kommentarer
Postat av: Fia

Hej gumman! Fika låter bra! Som du kanske förstår har G lämnat mig efter tre år vilket känns otroligt tungt.. Vet inte riktigt hur jag ska orka ta mig igenom det här.. Men som sagt, fika låter toppen! Puss och kram

2008-06-29 @ 17:04:37
URL: http://kittyfia.blogg.se/
Postat av: Linda

hej tussan! har du tittat nått mer på billiga biljetter? jag har sjukt lite pengar kvar från lönen den här månaden redan så jag kommer att få leva på besparingar, vilket man inte vill slösa för mycket av. Så de är nästan så att jag inte kan komma. Vi måste isf hitta riktig billiga biljetter. puss &kram

2008-07-01 @ 14:26:51
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback