snurrar, skakar, skriker av ilska.

Ja, vad har då hänt sedan jag skrev sist ?

En del faktiskt, i måndags hade jag mitt slutliga
prov för att bli färdig tågmästare, som jag klarade
galant, läraren sa att jag var helt dunderbra,
alltid gött med sånna betyg :).
Synd då att jag inte är kvar så länge där o får
tjäna den lönen jag precis kom upp i,

FÖR JAG FICK NYA JOBBET JAG ÖNSKADE!
hihi, kändes så jävla bra.
Roger, min nya chef ringde när jag stod inne i
affären o skulle handla käk, o jag bara skrek
rätt ut o började nästan gråta, i uniform mitt inne
på ICA liksom, undra va folk trodde :).
Skit samma, Jag fick jobbet som jag längtat
så efter !

När jag fick reda på att jag fick nya jobbet så
kom jag o tänka på att jag missar ju min semester
då så jag tänkte att jag kunde smita in hos turfördelarna
och fjäska mitt yttersta för att lyckas få in lite semester
nu, 3 veckor framåt. för nu har ju Putte sin semester
o han bor ju här då.
Det lät på turfördelaren att det inte skulle vara några
problem att få några veckor nu. DUNDER tyckte jag
och jag hade förberett Putte på att jag skulle göra mitt
yttersta för att lyckas få in semester perfekt med hans.
O då tyckte jag att då skulle vi väl kunna kolla på en
sista minuten resa någonstans och han svarade
"javisst, hittar vi något bra så".
och detta fick ju mig att ännu mer vilja ha semester nu.
Så när jag hade pratat klart med TF så ringde jag putte
o sa det att jag har antagligen fixat semester här nu
så då kan vi ju börja kolla på resor.
"Nej, jag ska fan inte åka någonstans" fick jag som svar
då, Nähä, men han sa ju från början att klart vi skulle åka
om vi hittade något bra.
Men nu var det helt uteslutet att han ens skulle lämna gbg.
O jag blev så jävla förbannad, Lovar man så lovar man.
o han vägrade tillochmed att KOLLA på resor.
Han skulle minnsann ingenstans på sin semester.
Jag förklarade för honom att det finns inte en chans
att jag tänker sitta hemma i min lägenhet i 3 veckor
på min semester, det finns inte på kartan.
Då jobbar jag fanimig hellre, så illa är det.
så nu har vi bråkat totalt i 2 dagar från att vi vaknar på
morgonen till kvällen innan vi somnar.

Ska vårat förhållande ta slut p.g.a att vi har olika
åsikter om våra semestrar.
Jag anstränger mig för att få semester samtidigt som honom
så vi kan göra något, resa någonstans, campa, hotell,
vandra, sola, bada, vadfansom helst men inte vara hemma.
Men han totalvägrar med allt, o förstår inte alls varför jag
inte vill sitta hemma i min lägenhet o allt är precis som vanligt,
Diska, laga mat, städa, tvätta. det vill inte jag ha på min
semester, jag vill se saker, göra saker, slippa tänka på
sånt där hemmastuff.
Men han får ju som han vill, han är inte hemma på sin
semester, han är ju hos mig.

Tillslut fick jag han att gå med på att hyra en stuga
vid havet i Falkenberg, jätte fint där.
2 jävla nätter, på 3 jävla veckor. INGET MER!
Då kan vi lika gärna skita i det liksom.
Så det blir nog så att jag jobbar iallafall fram till 11/7
o sen kanske jag tar en vecka, så jag kan umgås
med Linda massa när hon kommer ner :D.
Längtar !

Men ååhhh, jag blir förbannad bara jag tänker på
det nu, skriver om det, hur kan man vara så ego.
Bara han får som han vill så är allt bra.
Men lova mig saker o sen skita i det, det går bra.
detta är inte första gången han gör det heller.
Blääää !


Ville bara få av mig det, så det kanske lägger sig lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback