Mitt andra jag.

Mitt ena jag är jag som förstår att jag inte är lika smal
som jag var när jag var yngre, väger inte under 50 kilo
längre, jag är inte lika söt, blond och lättlurad.
Hon har putmage, celluliter och grå hy.
Bröst som inte alls sitter på samma plats som dom
en gång gjorde.

Mitt andra jag väger under 50 kilo, är en liten späd
flicka med djupblå ögon och med rosa läppar.
Blont långt, tjockt och vackert hårsvall.
Hon får killarna hon pekar på med sin perfekta kropp,
med sitt flirtiga leende och med ögonen som tindrar.
Hon har skrattet som alla älskar som får vilken
suris som helst att skina upp.
Hon kan klä sig i vadsomhelst och passa hur bra i
det som helst.
Hon kan trippa perfekt i höga klackar och blir bara fnissig
när hon väl får i sig lite alkohol men skulle aldrig dricka
sig full, än mindre röka och förstöra sin hy, sin andedräckt
och sina lungor.
Hon doftar som en syrenbuske som precis har slagit ut
sina knoppar emot den ljusa himlen.
Hon är populär både bland vänner, bekanta och äldre.
Hon är alltid snäll mot människor, djur och växter,
skulle inte göra en flyga förnär..
Hon har den vackraste röst en värld har hört, hon kan sjunga
så klockorna stannar.

Men nu inser jag ju ganska snart att inte är sant,
det är ju bara min dröm, som alltid långt ifrån kommer
bli sann...

Tills dess skulle jag vilja ha en skyltdocka i hallen som
jag kunde hänga på alla fina kläder som jag äger och kommer
köpa som inte alls kommer passa mig. Tack på förhand :)

detta är den första klänningen min docka skulle få bära

Kommentarer
Postat av: Linda

haha du är rolig cissi, men var inte så hård mot dig själv. tror du att du skulle kunna skicka sjalen, den betyder mycket för mig för det är ett minne. de borde inte kosta så mkt att skicka den. jag betalar givetvis. hur är det annars då? är du frisk och så än? puss

2008-07-31 @ 22:17:17
URL: http://liwa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback