Jaha, ännu något fel på mig.

Jag är så matt, skulle vart tilbaka på jobbet igår efter semestern
men ack nej, vart halvseg sedan i söndags men igår slog det
till ordentligt, feber, snurrig och utslag från nacken och fram över halsen,
kan inte röra på huvudet åt vänster än.
Varför ska jag få allt konstigt ?
Semestern började ju med att jag var sjuker med världens hosta
och feber, sen blev det bättre när min man och jag tryckte i oss
vitaminer och en massa vitlök, kunde ju inte smitta ner Linda när
hon skulle komma ner :(.
Så när hon kom hit så var vi helt ok.
Sedan gick det några dagar efter att hon åkt så åkte jag på någon
skit igen, hela halsen slemmade ihop, hostan var olidlig och
ögonen bara rann och självklart tillbaka med 39 graders feber.
Bläää, orkar inte vara sjuk mer.

Men joho, det kom som ett paket på posten, tänkte att jag skulle
skita i att gå till läkaren för kändes som han inte skulle tycka att
jag var sjuk men gick dit imorse ändå för att jag måste bli av
med skiten, han tittade på mig o ba "hur länge har du gått med detta"
vilket han fick svar på "sedan i måndags".
Han ställde sig o tittade på mig som jag var en utomjording.
"Du har ju bältros" ! vafan, tänkte det var lite blåsor, allergi
eller något sådant, men det var väl en jävla tur att jag inte stannade
hemma eller gick o jobbade med det.
Så nu sitter jag hemma i soffan igen, med en sjukskrivning på minst
8 dagar o sen om det inte har blivit bättre till veckan så lir det ännu
längre. PANIK! jag har ingen lust att sitta här längre, vill göra något.
men nej, måste vara hemma o vila, usch!

I söndags innan jag blev dålig så åkte jag o tettis först o
storhandlade på Willy´s o sen hade jag ju lovat att bjuda
henne på middag så jag tänkte testa något nytt att bjuda på.
Så jag gjorde egna Cevapcici, helt från grunden :).
Men paprika/tomat/chilisås till, blev hur bra som helst,
Tettis var jätte nöjd och åt så hon nästan sprack :).
Tar jag som väldigt bra betyg eftersom hon är rätt kräsen.
så nu är jag väl tvungen o göra det jämt när vi ska göra mat haha.
Sedan kollade vi på hela sesong 1 på Svensson Svensson,
typ 6 timmar :).
Sedan på kvällskvisten blev jag sugen på soppa så jag började
koka ihop det som fanns i kylen så det blev en Kyckling och Grönsakssoppa.
(röd paprika, gul paprika, vitlök, broccoli, majs, färska champisar,
purjolök, morot och säkert något mer)
Även denna blev en succé hos Tettisen som åt två skålar,
alltid bra med någon som gillar ens mat.
Eller asså putte älskar ju också min mat, när ja väl gör någon,
Jag är väl egentligen lite för lat för att laga mat, men när jag väl
får lust så gör jag gärna en massa rätter till ett helt kompani :).

Jaja, fått skriva av mig lite grann nu :)

Hadét !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback