första steget in i riktigt vuxenliv

Nu har snart en vecka gått sedan Putte flyttade hit.
Visst, det är fruktansvärt trångt eftersom jag bor i en
1,5 på 35 kvm, med en säng som är 105 cm.
Tajt som satan men mysigt att somna brevid någon varje
natt och veta att han inte ska sticka direkt på morgonen
för att han ska åka tåg i flera timmar.
Underbart att vakna brevid någon som man älskar
varje morgon, trots att han sover vidare när jag går
till jobbet.

Ja, vi har delade åsikter om ganska mycket men lika
om ganska mycket också, men han vet att jag kan bli
fruktansvärt arg för att han inte lyssnar eller förstår
vad jag INTE säger (ni vet vi tjejer tycker ju dom ska fatta ändå).

Men veckan har gått ganska bra ändå, jobbade hela helgen
medans han var hemma och gjorde så lite som möjligt.
I måndags passade jag på att gå på fotboll med de gamla
IFK-vännerna med tillhörande öl efteråt.
Putte var i väg och hjälpte Ecke med en båt o det passade oss
båda perfekt, jag fick göra vad jag ville o han kunde umgås med
sin vän :).

tisdagen var jag ledig och vi passade på att käka pizza
med Hällås och kollade på Greet Street Hooligans,
en film som vi alla älskar :).

onsdag var det tidigt på jobbet som gällde,
och vi passade på att lyxa till det med att käka
på Jensens till lunch.
Efter det passade jag på att tvinga med putte på staden
eftersom det är svårt att få med han dit.
Tänkte vi skulle hitta lite kläder till honom, det gick sådär
eftersom ingenting är intressant för honom tydligen.
Så jag fick kolla åt mig själv och självklart hittade jag
lite nya skor, bara 2 par denna gång, höll på att bli
3 men det var någon som stoppade mig, var nog lika bra :).

Ett par jättefina Vagabond klackskor, jag älskar ju Vaga!

Me Love !

och sen hittade jag ett par mer vardagsskor som jag också blev kär i.

Sidenband gillar vi.

Nu var det bara så att det är någon här som tycker jag har för mycket skor,
hmm, undrar vad folk grundar den tanken på ?
jag har ju bara hela garderoben i hallen full med skor, lådor staplade
fulla med 2 eller 3 par skor i varje, plus under sängen ligger 9 par
och över mina garderober ligger fullt med lådor med skor
och sen en överfull hylla i hallen...

vågar inte ens lägga upp den stor :S.

Måste nog skärpa mig, köpte ju ett par förra veckan också..
men till mitt farsvar var det Kilklack på dem, o det är något
av det bästa jag vet eftersom jag kan gå i sånna haha.


När vi kom hem så var det bara till att börja städa helvetet.
Shiit vad det såg ut här, som 3dje världskriget eller något.
Men vi satte igång, han i köket och jag i badrummet.
sedan gjorde vi det värsta tillsammans, vardagsrummet.
halva min garderob låg på soffan och resterande hängde
på ett tvättställ mitt i rummet.
han den andre här började gorma om mina tidningar som låg
i en hög på säkert en halvmeter på bordet med skvallertidningar
från både sverige, usa och spaninen.
men jag gillar dom, det finns en anledning till att dom ligger där.
tillslut vann jag fajten och han la dom på hyllan under :).

Idag började det med att jag försov mig till jobbet och kom
fram 10 minuter innan tåget gick, men jag hann iallafall.
var tillbaka i gbg vid 2 så då var det bara att skynda sig förbi
SuperSushi för att hinna med lunchen som jag älskar!
Vi tänkte vi skulle dra ner till Ikea och titta lite men vi orkade inte
så då kom vi fram till Liseberg men näe, vi ska dit på Lördag
med Linda så vi la ner det med.
Istället fick vi för oss att testa vårat Våffeljärn vi har köpt,
men ack nej, det funkade inte. så Putte tänkte steka lite
Pannkakor till mig istället, Lite degigt men fin gest av honom,
med både grädde och sylt, funderar på om han ska göda mig :9.

Jaa, det var så långt denna veckan :D.
Och imorgon kommer LINDA ! kommer bli så kul att träffas igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback