Tillbaka till min stad

Jag kan inte sluta tänka på honom, han har verkligen ättsats sig fast där
o han tänker då tydligen inte lämna mina tankar.
Det är onsdag, jag vet att han är här nere för att hämta dom sista
grejerna i sin lägenhet. O Hon är med, hans ex. Blä !
Känns förjävligt att veta att han är här o jag får inte se honom.

så kommer ett sms, "skulle vilja träffa dig nu i veckan när
jag är i Göteborg, vill du träffs imorgonkväll?"
Har han tid med det, varför vill han det, va ska han säga
till Henne ? frågorna snurrar omkring.
"klart vi ska ses" skickas tillbaka till honom.
Han vill alltså se mig igen, men vi hade ju sagt Hejdå,
på Riktigt ! Eller ?!? han gör mig så förvirrad.
men nu ska jag få se han igen, krama honom igen.

"ska vi ses på järntorget kl 23" ja, och så blev det.
så honom direkt jag gick av vagnen, gick fram och kramade honom
så hårt jag kunde. han ville sätta sig på BK, jag ville bara vara med
honom, utan folk i närheten, så vi gick emot haga.
efter några meter tag han min hand i sin.
efter yttligare några meter "jag har tänkt på dig jätte mycket
sedan du åkte, jag har saknat dig jätte jätte mycket sen i förrgår"
Det var ju över ?!? men det gjorde ingenting, det värmde mig
så mycket att han hade tänkt på mig och saknat mig kanske
lika mycket som jag hade saknat honom.

vi gick upp till Skanskronan och tittade på alla lampor över
staden. han höll hela tiden min hand.
jag ställde mig mellan hans ben där han satt på räcket,
kramade honom hårt och kysste hans hals.
han kramade mig lika hårt tillbaka o viskade
"jag vill vara med dig cicci"
"menar du nu.. eller menar du i framtiden?"
"jag menar nu och i framtiden"
Som jag hade längtat efter dom orden, trodde
jag drömde. blev så lycklig över dom orden att jag
inte ens kunde fråga om han menade som hans
flickvän..

Vi gick ner från berget och gick ner tillbaka mot Järntorget.
han skulle hem o sova, han skulle ju tillbaka tidigt imorgon.
Han kramade mig hårt innan han gick på vagnen och sa
"sov gott nu, dröm om mig"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback