Nionde dagen

ja, precis, det har gått 9 dagar på det nya året.

Idag började jag jobba igen efter 2 veckors semester. O självklart fick
jag jour första dagen 6-14, men det kändes väldigt bra att komma tillbaka
och göra så lite så möjligt :). Tog en kaffe med Ivan imorse, pratade om
jobbet och geografi ( han var faktiskt tillochmed värre än mig ).
Ganska konstigt hur vi kan ha samma uppfattning om jobbet när jag har
varit där i nästan 1 år och han har precis fått egna turer..

Sen satte vi oss vi datornerna och tävlade på Vetgirig, jag vann :).
Mariana kom in till oss med en massa papper som skulle ut och
jag var snabb på att tacka ja till något att få tiden att gå.
Lisa kom o hjälpte mig en sväng och vi snackade lite skit.
Anna anslöt sig fort och det blev en massa skvaller.
sen sprang vi in till stan 09:50 för att kolla in rean på Åhlens
och hemtex, hittade ingenting av intresse tyvärr.
Drog igenom affärer av intresse väldigt snabbt och sedan tillbaka
till jobbet och satte mig vid datorn en stund till.
Mamma skulle ändå in till staden så jag tjatade till mig Sushi
till lunch dock var hon inte trög på att säga ja :).
In en sväng på NK, hittade ett par hemska Björn Borg långkallingar
gråa med stora blåa fiskar på, riktigt fula men hur snyggt är
långkallaingar egentligen ändå :).
sedan gick jag till jobbet igen och sa hejdå.
Rätt skönt jobb man får ibland, shoppa o luncha o få betalt :).

Nu ligger jag här i sängen och funderar på om jag ska sova.
Men näe, jag är inte trött längre självklart..
Jag vill att det ska vara fredag imorgon så jag får krama min TomTom
igen, då kommer han ner hitåt :).
Eller ja, rättare sagt, jag ska uppåt åt höger till stockholm och han ska ner dit.
Hotell och resa är fixat. Så nu kan det lika gärna vara fredag tycker jag.

Hepp, nu ska jag duscha in jag ska sova.
Glöm inte o ringa o natta mig sen TomTom ;)

Kommentarer
Postat av: linda

hej tussen! jag har sett att du skrivit till nig efterår, men då har du redan hunnit logga ut :( jag saknar dig. kan du inte komma och hälsa på snart, jag kan komma och hälsa på dig också någon helg när jag har råd. har ju skaffat den där lilla hunden nu så de kosta ju en del. jag stormtrivs i lägenheten, jag har Fredde har de bättre än någonsing, shit låter som jag ljuger? samma kille? jobbar du fortfarande på tåg, isf kommer du aldrig till Uppsala igen? ha de bäst, puss och kram

2008-01-11 @ 14:11:55
URL: http://liwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback