Wild n´ Crazy.

Igår hände något.
Mamma smsade när jag var och bowlade med Robin och frågade
om jag ville följa med o lämna av min moster på Landvetter då
hon och heeela hennes familj skulle åka till Thailand.

I bilen upp satt jag o tjatade på Mamma att vi skulle åka med,
eller iallafall åka någonstans, vart som helst där det var varmt.
Jag satt i baksätet (enbart för att fjäska, annars sitter jag aldrig i ett baksäte,
då jag är så fruktansvärt åksjuk ).
- " men, jag har ju mitt pass med mig, o allt, vi kan bara dra, kom igen
Mamma, var lite Wild n ´Crazzzzzy "!
- " Men cicci, det går inte, det funkar inte så, du har ju inte ens med dig
din medicin, eller packning, vi har föör varma skor, för varma jackor"
- " Men jooo, jag har med mig medicinen, jag har med min tandborste,
jag har med en en påse med nytvättad tvätt, Hade vart såå skönt" !
- " Men cicci, det funkar inte så, man kan inte bara köpa en resa så"
- " Men jooo, kom igen, lev liiiite "!

Jag kände att det gick sådär, men jag fortsatte o tjata.
Vi kom fram och den första vi krockade med när vi skulle lägga på
pengar i parkeringsautomaten var min Halv-kusin Nathalie som jag
förövrigt inte kände igen, och undrade varför mamma stog och sa
till någon främmande tjej :
" Cicci har redan bestämt att hon ska med, hon har med passet och allt " !.
Men det var ju som sagt min halv-kusin :P.
Så mamma hade inte tappat det helt ;).

Vi kommer in i hallen och det är säkert 500 pers där som väntar på att
få checka in på planen till Phuket.
Men min mosters familj är rätt stor så vi borde ju se någon i den tycker vi,
så där står vi, mamma, styvfarsan och jag och tittar och snurrar omkring,
tillslut får någon syn på min moster på andra sidan hallen.
Kramade henne och mina kusiner sedan får jag syn på ett Apollo.kontor
och går dit med bestämda steg.
- " öhh, har ni typ sista minuten resor här" ?
Tjejen i luckan tittar på mig frågande och typ höjer ena ögonbrynet
- " ja, det har vi, när vill du åka"?
- "vad finns det idag, typ nu ?"
- "Thailand finns det idag, endast thailand, Lanzarote imorgon"
Vet att Mamma ogillar Lazarote och Thailand är ingen av oss speciellt
impade av.
Jag står kvar en stund och för en konversation med tjejen i luckan.
Tillslut kommer hon fram till att på lördag går det resor till Las Palmas.
Hon trycker sig fram på skärmen och hittar en resa.
- " finns ospecad till Las Palmas för 1300 på lördag"
- "Hur många platser finns det ? HUr länge tror du dom finns kvar, så
jag hinner övertala min mamma? och om man vill ha en lägenhet, vad
kostar det då, när går planet" ?
- " 2 Platser, dem finns nog kvar, så prata du med henne. 1800 kostar det
om ni vill ha lägenhet".
Jag tackar för hjälpen och tänker hårt på hur jag ska lyckas övertala mamma
att vi ska göra detta nu.
kommer tillbaka till gänget och ler lurigt åt mamma.
- " Det finns Las Palmas på lördag, 1800, lägenhet och bara 2 platser kvar."
Mamma tittar på min styvfarsa med sina värsta hundögon och försöker se
snäll och ynklig ut. Hon lyckas rätt bra med det faktiskt.
Jag och min moster står och försöker komma på hur vi ska lyckas övertala Mamma
att vi verkligen ska åka.
Det tar en stund och jag tänker att nu är det kört, jag får sitta hemma och mögla
i min lägenhet helt själv en vecka till !
Som jag sa tidigare är det inte lätt att övertala min mamma till någonting, aboslut
inte att man ska tvinga med henne till Gran Canaria på Lucia.
Hon kommer tillbaka in i samtalet mellan mig och min moster, jag ser att hon fingrar
på sin plånbok och att hennes Mastercard börjar synas i hennes hand.
Händer detta ? Åker min mamma med ?
- " Kom då Cicci, vi drar, kom nu köper vi den här resan innan jag ångrar mig ".
Helt chockad så börjar jag småspringa tillbaka till ApolloKontoret och skiner
upp som värsta vårsolen !

När vi kommer fram så ser vi att kontoret har stängt och jag tänkte väl att
detta var för bra för att vara sant :(.
Så vi går åter tillbaka till gänget och moster ser besviken ut.
Vi står där en stund och jag står och blänger ut i hallen och köerna börjar
lugna ner sig.
Plötsligt så dyker hon upp på Apollokontoret igen och jag drar tag i mamma
och börjar springa fram till kontoret, nu ska det fan bli av!.

Och så är det nu ! Jag lyckades övertala min mamma att dra till Gran canaria
med 1 dags varsel :P.
Så imorgon åker vi, Planet går 8:45 och sedan är vi i lite varmare land i en vecka :).



Titta vad nice !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback