Pepparkaksbak och Glöggafton

Fredag.

Vaknde till liv runt 11-tiden, gick upp o diskade en sväng och
sedan åkte jag ner till Ica och hämtade mitt nya Visa-kort och inhandlade
en julklapp till mammsen som hon önskade sig och lite glögg och
pepparkaksdeg.
Letade efter pepparkaksformar men dom var tydligen slut :(.
så jag åkte hem och hoppades på att Tette hade tänkt på att jag inte
hade några sådana och efter någon timme dök hon upp med
en hel påse med formar, kavlar och sprittsgrejer :), ibland tänker
hon verkligen ett steg före :).
Så vi började städa av bänken och dukade upp för vårat bak,
eftersom min lägenhet inte är den största så fick vi göra våra kakor
1 och 1 så hon började med sin halva deg och jag stog bakom ryggen
på henne och retade henne för hennes skeva gubbar och gummor :).

Sen kom vi på att vi måste ju ha kristyr på och inte bara vitt så vi
ringde Robin som ändå var i närheten och bad han svänga förbi
en affär o inhandla karamellfärg.
Han ringde upp efter en liten stund när han stod i affären och informerade
oss om att det inte fanns någon röd kvar utan bara gul och grön, men
vi har ju alltid varit lite udda så Gul o grönt it was !

När han väl kom fram så stog vi förväntansfulla på att få börja med våran
kristyr på våra fula pepparkakor och tyckte mest vi var barnsliga haha,
tills jag bad han röra kristyrblandningen medans jag hällde i den gröna
färgen så var allt helt plötsligt mycket roligare och han gnällde på att
jag rörde dåligt och att det var för lite grönt i så han övertog det jobbet
så fortsatte jag på den gula istället :).
Vi gjorde några pepparkakor var sen tröttnade vi.
Robin höll på att dö av hunger så vi begav oss ner till Linné för en bit mat.
Vi bestämde oss för att gå på Istället och sedan kom även robins kompis
Jonas med och umgicks med oss, dom andra drack öl och jag var
duktig och höll mig till min ramlösa :).
Mycket skratt och flams blev det, klockan gick och alla blev sega
så vi åkte hem tidigt och o tette och jag somnade som en stock
runt 1.

Lördag.

Vaknde med ett ryck av Tettes jävla telefon som låg precis utanför mitt
rum, jag hatar o bli väckt !
sedan var det bara att stiga upp ut sängen och börja städa omkring i mitt hem,
kan ju inte se ut hur som helst när dte kommer folk hit.
För ikväll ska vi ha GlöggAfton hemma hos mig, med glögg och allt som
hör till och våra hembakta pepparkakor.
Ska bli jättemysigt tycker jag :).
Nej, nu måste jag fortsätta, Herrå !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback