Måndag till Torsdag

Efter att jag hade varit inne på jobbet med min sjukskrivning i måndags,
gick jag hem, satte mig med en duns i soffan och suckade högt för mig
själv i tystnaden, hur ska jag orka med hela veckan?
jag är ju sjuk, men inte så sjuk att jag måste ligga ner o dricka thé hela veckan.
Men jag får ju ta det väldigt passivt.


Efter att jag hade dragit mig till apoteket och tryckt i mig en massa medicin

så kände jag mig lite bättre och satte mig vid datorn o kollade runt.
Det klingade till i msn och där var Robin som höll på att dö av uttråkning,
han var tydligen ledig denna dag och hade fruktansvärt tråkigt,
så vi bestämde att vi skulle hitta på något passivt.
Vi satt här en stund o funderade på att dra på en film och bara
vara men ne, jag har sett alla mina filmer 100 000 ggr så vi försökte
hitta på något annat, så jag kom med idén om Bowling, jag som är sämst
i världen på bowlingen men älskar det !
Så Bowling it was, och jag gjorde nog min sämsta första halva av en
serie i hela mitt liv, men robin var inte världsbäst han heller och det slutade
ändå med att jag vann, med rätt mycket poäng också :).
Efteråt tog vi några koppar kaffe på bowlingen och han berättade att han
hade skadat ryggen genom att snyta sig o då kan man fan inte vara tränad!
jag skrattade så jag höll på att ramla av stolen, hur lyckas man liksom?
Vi skilldes åt och jag lagade lite middag och la mig tidigt, skönt o göra det ibland.

Tisdag.
Vaknde toktidigt som vanligt, först vid 5 men då hade jag absolut inga tankar på
att gå upp så jag tvingade mig att sova ett tag till så vaknade jag vid 7 igen.
så det var ju bara att ställa sig upp o hitta på något att fördriva dagen med,
så jag trampade ut i köket och märkte att diska behövdes så jag skulle dra
på vattnet och märkte att vattnet var avstängt, vi hade ne läcka i huset för
några dagar sedan så det var väl därför kan tänkas.
Så diska it wasn`t . La mig på soffan o undrade vad jag skulle göra med dagen.
Slumrade en stund på soffan fram o tillbaka, soterade lite tvätt o annat tråk.
Slog en signal till Mr JayJay, hade inte hört av honom på ett par dagar, ville
bara veta om han levde och mådde bra, men han var på tok för upptagen
för att prata med mig så vi la på rätt snabbt och han sa att han skulle ringa
upp men jag kände mig väldigt säker på att så blir inte fallet.
Tittade på skittv med alla repriser och talkshows som går på dagarna,
sedan plingade det till i telefonen o dra på trissor, det var Mr JayJay
som ringde och frågade om jag var hemma, o dte var jag ju.
"aha, va bra, då kommer jag o R förbi en stund"
"öhh, jaha, närdå?" jag satt ju förfan i mina försmå, för korta, missfärgade
adidasbyxor från 96 och en stor trasig tröja och håret ska vi inte prata om.
så det var bara att kasta sig in i duschen o slänga på sig en halvmys-klänning
och en tröja över det.
Hade ju inte ens träffat Mr JayJays bästa vän R innan, ville ju ge ett bra intryck.
Vi snackade lite skit och drack väldigt äckligt kaffe :(.

oj, kom bara till tisdagen, men kramp, fortsätter om en stund.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback