Helg i Sthlm o sjukling igen.

Jessbox, I fredags tog jag o min vapendragare Jenny oss upp til huvudstaden
och mamma hade kirrat fint hotell till oss till bra pris och i fredags
var vi publik på Parlamentet, det var riktigt kul.
Johan Glans, Henrik hjält, Per Andersson och Björn Gustavsson var
i panelen, och det kunde nästan inte blivit bättre :).
Så sjukt många roliga skämt som dom tyvärr klippte bort på
gårdagens program, men vi syndes flera gånger i bild :)..

Efter vi hade tagit oss tillbaka till hotellet var jag sinnessjukt trött
efterosm jag jobbat natt och inte sovit något alls innan parlamentet.
Så vid 6 tyckte jag det skulle vara skönt att vila en stund så jag somnade
som en stock medans jenny tog sig ett bad och hon höll väl sig
vaken i ca 2 timmar längre än mig sen stensov hon med :),
så man kan ju säga en väldigt lugn fredag :).

Lördag stod shopping på schemat och vi skulle ju egentligen hem
men vi kände att vi hade en massa kvar att göra i storstaden så vi stannade
en extra natt för att hinna med allt.
Först staden, både skor, väskor, hårfärg och en massa hemmaspa-grejer
blev inhandlat.
Sedan tillbaka på hotellet färgade Jenny håret medans jag gjorde en faceskrubb
och sedan en face-mask.
Var mysgt att bara vara på hotellet och ta hand om oss själva :).
sedan bestämde vi oss för att käka en bit och sedan rörde vi oss till
min kära vän Kristian till hans jobb där det blev några öl innan han slutade.
Sen satt vi kvar en stund med personalen inne på Tures och tog ett par
till öl innan vi gav oss av till Torget där dte var såå knökat att vi fick
ta oss till Lino istället för att kunna röra oss en centimeter utan att slå
till någon.
Där blev det en del öl och dans till en massa schlager-musik :).
Var så skönt att få träffa Kristian igen o få se han göra sina danssteg :).
Kvällen blev sen och vi befann oss tillbaka på hotellet långt efter läggtime ;).

Söndagen. Utcheckning och sedan var det bara att bege sig ner till centralen
för att ta första bästa tåg hem, men vi blev nekade på 2 första så vi fick
sitta på centralen i 3 timmar o bara vänta på bättre tider.
Halsen gjorde fruktansvärt ont och kändes som jag svalde en massa rakblad :(,
tillslut kom vi iallafall på ett tåg som var helt överfullt så vi fick
först sitta på två halvstolar och det var otroligt obekvämt.
En pojke en stol brevid oss satt o gjorde en massa miner till mig en
stund och jag orkade inte vara sur så jag gjorde tillbaka en massa
sen satt vi o skrattade åt varandra jag och en 5åring.
Efter ett par timmar började pojken prata en massa med oss och
även hans lillebror kom och lekte med oss :).
Dom var söta, dom små liven. Simon och lillebror Sixten :).
Simon satt och gjorde en massa slängpussar till mig haha,
han kommer bli en sån ladykiller som äldre.
O sixten ställde sig på en stol mitt i tåget och skriker och pekar
på en tant "TITTA EN GAMMAL TANT", haha skrattade så jag vek mig
dubbelt. Tillslut hade ungarna tryckt i sig en massa socker så
jenny fick nog och vi rymde ifrån dom.

Åkte hem till jenny när vi kom fram till Gbg och kollade på avsnittet
av parlamentet som vi såg live i fredags, synd att dom hade klippt bort
så mycket bra grejer bara :(.
sedan somnade vi väl runt 10 någongång.

Gick upp tidigt imorse och åkte först hem till Mammsen, sov en stund till
och sedan åkte jag ner till läkaren som konstaterade att jag hade åkt
på bihåleinflamation igen och hade stora sår i halsen, tro fan att jag
hade ont då likosm, så nu är det sjukskrivning igen :(.
åkte ner till jobbet och lämnade in sjukskrivningen, chefen vart

sådär glad, men vad ska man göra när man är sjuk likosm ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback