Dopparedagen !

Jajjemen, nu var den här, iår igen !

Jag har nämligen en kär gammal vän, Erik, som jag har känt i fler år
än jag kan minnas känns det som.
Han ska börja varje december med att säga, Idag är det dan före dan,
före dan, före dan, i 24 led ! och så fortsätter han så heeela december.
Jag tror han har gjort det så länge jag har känt honom.
Och en dag som denna, Dopparedagen skulle han brista ut i ett
Idag är Dopparedagen, Då får ALLA DOPPA !
Men iår har jag inte hört ett ljud, men det kommer väl ikväll när han
traditionsenligt sitter på Jeffan och dricker sig riktigt kanon.
Vi får se ikväll.

Imorse ringde klockan 10:30 och jag fick knappt upp ögonon,
trots att jag sovit i nästan 10 timmar, men tillslut så.
Tittade på mobilen och såg ett sms mottaget.
Visste ju att det skulle innehålla "God Jul" så jag orkade inte
ens öppna det, utan gick ut i köket, kollade ut genom fönstet ihopp
om att det skulle ligga lite snö på backen, men ACK nej !
Öppnade garderoben och blängde på alla sommarkläder som hängde
där och hånade mig. Det är märkligt det, på vintern har man bara
sommarkläder och på sommaren har man bara vinterkläder.
Tillslut dorg jag åt mig min mörkblå sidenklänning med rosett
och bestämde mig för att den får duga.
Satte mig i soffan och tittade på smset på mobilen.

"God Jul, hoppas allt är bra med dig. Ledsen för allt som varit,
för allt jag gjorde. Men jag är glad att vi träffades och att du har
det bra. Ville bara önska dig en riktigt God Jul."

Hmm, numret var inget som jag hade inlagdt i mobilen och
jag var på tok för trött för att inse vem det var.
Satte på datorn för att kolla upp numret, men näe, det stod inget.
Tänkte att det kanske skulle vara en gammal kompis som jag
såg på stan härom dagen.. Men varför skulle hon ?

Tiden sprang fram och jag var tvungen att rusa ner till vagnen
för att hinna ner till stan innan det stängde för att inhandla det sista
klapparna.
Hann in på Zaras barnavdelning för att leta efter något Rosa till lilla
Amanda som ska vara med idag, mitt kusinbarn på 4 månader.
Och sen blev det sista grejerna till Mormor och till min kusin.
Sprang på en bekant till familjen på åhléns som inte var allt
för glad över att jobba julafton, och ville nog mest bara hem och sova.
Snackade en stund med henne sen blev det bråttom.

Åkte hem till mammsen och gick med henne och handla det sista.
Sedan hem, där farsan var stressad över att äggen inte var skalade,
att bordet inte var dukat och att klapparna inte var inslagna.
Satte mig ner vid bordet ihop om att få nalla lite julskinka, men ICKE.
den ska man äta sedan, den får man inte fuska på.
Så jag fick snällt sätta mig och äta några skivor snoddas med
vanlig tråkig kalkon.
O sen var det full igång,
- " Cicci, skala äggen, snälla "
- " nej, jag är värdelös, kommer sluta med att ni inte får några alls då"
- " jaha, men duka bordet då, slå in klapparna "
Så det var bara till att börja duka snällt och sedan slå in en massa klappar,
som jag nog måste vara världssämst på, shit vad fula klappar det blev.
Men det blev ju dukat och inslaget iallafall.
Här tror man att man bara kan komma och få mat serverad, nej då ska
man behöva hjälpa till en massa ;), Nejdå, det gör jag så gärna.

Snart kommer Kalle, men i våran familj skiter vi i det, förra julen
så ville mormor kolla på fotboll istället :), hon är rolig hon.
Men iår ska mamma minnsan se Cronér i sin myssoffa.
men bara honom, sen stänger hon av tvn igen har hon lovat.
Och Sen kommer släkten, så blir det glöggdrickande, gosande me
bebisen, klappar, nubbar och annat traditionsenligt.

JaJa, GOD JUL på ER ALLA !

Kommentarer
Postat av: Terrorese

Åhh va mysigt! Ikväll ska jag försöka att inte spy! God Jul Babe!

2008-12-24 @ 17:30:38
URL: http://theinsidestory.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback