Det lilla som gör så mycket.

Det finns så mycket som är så litet men gör
så mycket skillnad på ens humör.
Tex så i min affär här närmast är en Coopbutik,
där priserna är ganska höga om man jämnför med
andra butiker men där jobbar en tjej som jag älskar.
Hon är alltid jätte gullig o skämtar o alltid jätte trevlig.
som idag, jag gick in för att jag var absolut tvunget att
ha en liter mjölk till imorgon så jag kan dricka min
frappechino imorgon.
Gick runt inne i affären och kände att jag var sugen på
något men jag visste inte riktigt vad..
Trevade omkring o hamnade vid popcorn, självklara
valet egentligen men nu var jag sugen på något mer,
så det blev en påse chips också, o så svängde
jag förbi tidningstället och grabba tag i en Veckan Nu!
och en bok som jag vela ha länge..
-"Oh, mysig hemmakväll på g, Guuud va skönt, jag önskar
att jag ockås kunde få vara hemma o ligga på soffan, det är det
absolut första jag ska göra när jag kommer hem"
-haha, ja, jag kände mig mest patetisk. tyckte jag.
-"Nej, helt underbart, du är en vettig tjej som är hemma o
läser en bok på en lördag, skulle jag också gjort, ingen
partybrutta jag inte".
Och jag bara sken upp som en sol, blev så glad, för jag kände
mig så patetisk, kommer o slänger upp en liter mjöl, en påse
chips, en påse popcorn, en skvallertidning och en bok liksom.
Men blev jätte glad att söta Sissela var lika trevlig som vanligt.

Små saker här i livet som gör en glad.

Sen när jag väl kom hem med mina inköp så började det
ösregna, helt himlen öppnade sig och stog som spön i
backen, o jag sitter i min varma, sköna lägenhet och kan
titta ut på folk som spinger ifrån Liseberg med tröjor över huvudet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback