Efter en helg i storstaden.

Nu har det gått några dagar sedan helgen o jag har äntligen tid att skriva några rader.

Var som sagt ledig fredagen men gick upp tidigt för hinna packa det sista och ta
mig ner till stan o hoppa på ett tåg till storstaden.
Hann med tåget 12:42 så jag var uppe vid 4 tiden, kändes bra att vara där i god
tid trots att TomTom inte kom förän vid 22 tiden. Men då hade jag tid med att träffa
Tibbe som jag allt för sällan träffar nuförtiden.
vi träffades på Centralen och tänkte att vi tar en promenad till Hotellet.
vi traskade o traskade runt i staden ca 2 km till vi tillslut hittade fram.
Checka in och sedan tog vi en kaffe nere i lobbyn och sedan käkade vi
middag tillsammans, kändes bra o ta med henne på buffé för vet att hon
äter det mesta o äter ordentligen ;). Snackade en massa skit om våra jobb
som vanligt o det känns gött att hon vet vad jag pratar om o jag förstår henne.

Klockan tickade på och tibbe skulle bege sig hemåt och jag skulle fixa
iordning mig innan tomtom kom fram. Men plötsligt ringde han och sa att
han var framme på Arlanda, 2 timmar för tidigt.
så det var bara till att slänga på sig jackan och traska ner till T-banan in
till centralen. Hittade helt själv fram ;). Lite stolt över mig själv, lilla jag i stora
stockholm :).
Kom fram till centralen en halvtimme innan honom och tog en sväng runt
och kollade lite på storstadsfolket omkring mig.
Tillslut kom han, var så skönt o få krama honom igen.
Han var hungrig så vi stannade till på McDonalds innan vi tog T-banan
hem till Karlaplan.
Framme på hotellet blev det till att öppna en flaska vin..
Och sen en till... var jätte mysigt att få vara helt ensam med honom.
Vi var trötta båda två efter en lång dag så vi somnade tidigt.

Lördagmorgon, upp med tuppen och ner o spana in Frukosten.
Något av det bästa med hotell, Frukostbuffé :).
Sen åkte vi in till stan på jakt efter en frisör til herrn.
Hittade en ganska snabbt, där lämnade jag honom och jag
själv fortsatte till min Favvoaffär. men dom hade inget roligt
så jag gick runt i Gallerian men hittade faktiskt inte ett jota.
En nyklippt snygging och jag åkte hem igen för att fixa mig inför
kvällen som vi skulle spendera hemma hos TomToms kompis
ute i Råcksta.
Var en trevlig kväll, med 4 norrlänningar, 3 stockholmare och jag
ensam göteborgare :).
Efter att alkoholen var slut på förfesten tog vi taxi in till staden
för att hitta något trevligt Place. Men först skulle magen fyllas med
stans bästa kebab.
sedan gick vi omkring o försökte hitta något bra ställe men det var
meterlånga körer överallt och jag började må dåligt.
Tillslut hittade vi ett ställe som verkade ok så vi ställde oss i kön.
Men jag var allt för trött o mådde alltför illa för att orka så det var
bara till att röra sig tilbaka till hotellet. TomTom kände sig också
trött så han åkte med mig hem och vi lämnade innerstan.

Söndag, åkahemdag. Vi fick ha rummet till 14 vilket kändes jätte
skönt eftersom vi inte skulle lämna staden på flera timmar.
Så in til staden igen, satte oss på ett café o drack Te o läste tidningen.
Klockan tickade på och tiden närmade sig avgångstid för mitt tåg så vi gick
till centralen och satt oss där.
Han la sitt huvuud på min axel och somnade, så gulligt :). väckte han dock
efter 5 min eftersom min arm somnade och kändes som den skulle
ramla av :(.
19:00, 10 min tills tåget går.han går med mig ut till tåget och väntar.
"jag kidnappar med dig hem nu så får du säga upp dig på jobbet så
får du bo hemma hos mig, så försörjer jag dig"
Han tyckte det lät som en bra idé för en sekund men kom sen på
att vi skulle leva ganska fattigt :(.
Kramade honom så det kändes som han skulle gå sönder.
Fan, jag hatar att lämna honom !
Gick på tåget o satte mig i kupén, somnade direkt och sov nästan
hela vägen hem.

Kommentarer
Postat av: Linda

vad trevligt att du tänker på mig :) ja kolla om du kan komma nästa helg skulle vara skit kul! ha de bra så länge så hörs vi.. puss puss

2008-01-17 @ 12:48:45
URL: http://liwa.blogg.se
Postat av: Linda

hej snutten! vad kul att du ringde och berätta den god nyheten att du ville hälsa på mig nu i helgen. är de bestämmt att du kan komma eller är de bara kanske? jag har iaf prata med fredde om de gick bra att du slaggar hos oss. De var inga problem! De blir nog skit kul om du kommer. hör av dig! puss

2008-02-04 @ 11:10:52
URL: http://liwa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback